Boekingsprocedure

Offerte aanvragen
Betalen
Vragen, problemen en klachten
Overige info


Offerte aanvragen

U kunt uw offerte aanvragen via onze website bij Offerte aanvragen. Uiteraard kunt u ons hiervoor ook bellen. Het aanvragen van een offerte bij Tura-Travel is geheel vrijblijvend.

Procedure bij het aanvragen van een offerte en het boeken van een reis

Bij Tura-Travel kunt u een reis laten samenstellen geheel op basis van uw wensen.
Onze werkwijze is als volgt:
1. Via het formulier offerte aanvragen, een e-mail naar info@tura-travel.nl of telefonisch (030-2766706) kunt u contact met ons opnemen en uw reiswensen kenbaar maken.
2. Op basis van uw gegevens of het gevoerde telefoongesprek doen we u een eerste voorstel.
3. Wanneer het voorstel naar wens is, brengen wij een definitieve offerte uit.
4. Indien u akkoord gaat met deze offerte, ontvangt van Tura-Travel uw boekingsbevestiging/factuur. Uiterlijk tien dagen voor vertrek ontvangt u uw reisbescheiden, zoals bijvoorbeeld de hotelgegevens en de gegevens van onze lokale vertegenwoordiging op uw bestemming.

Gegevens die nodig zijn om te kunnen boeken

Het reserveren van de door u gewenste reis kan eenvoudig via de website, telefoon of per e-mail. Om te reserveren zijn per persoon de volgende gegevens nodig:
- Naam volgens paspoort,
- Paspoortnummer,
- Geslacht,
- Geboortedatum,
- Adresgegevens en telefoonnummer van de contactpersoon.

Wijzigingen na een boeking

Wij verwijzen u hiervoor naar artikel 7 van onze algemene voorwaarden. Houdt u er rekening mee dat aan wijzigingen altijd extra kosten zijn verbonden.

Het annuleren van een reis

Annuleren dient ten alle tijde schriftelijk te gebeuren. U kunt uw annulering sturen naar ons postadres of per e-mail naar info@tura-travel.nl. Na ontvangst wordt uw annulering in behandeling genomen. De annuleringsvoorwaarden kunt u terug vinden in onze algemene voorwaarden. Nadat uw annulering behandeld is krijgt u per post hiervan de bevestiging. U kunt deze nota indienen bij uw verzekeringsmaatschappij en zij bepalen of u de annuleringskosten vergoed krijgt.


Betalen

Wanneer te betalen
Bij het tot stand komen van de overeenkomst ontvangt u van Tura-Travel een factuur en doet u een aanbetaling van 30% van de totale overeengekomen reissom. Betaling van het restant van de reissom moet uiterlijk 2 maanden voor de dag van vertrek plaatsvinden.
Wanneer u binnen 2 maanden voor vertrek boekt, dient u het totale bedrag in één keer over te maken.

Bijkomende kosten

Niet bij de reissom inbegrepen zijn de reserveringskosten van € 17,50 per boeking.


Vragen, problemen en klachten
 

Vragen, problemen of klachten op de plaats van bestemming

Probeert u in eerste instantie altijd zelf uw vragen, problemen of klachten bij bijvoorbeeld uw hotel op te lossen. U kunt ook altijd contact opnemen met onze agent ter plaatse. Zij kunnen u op allerlei manieren behulpzaam zijn. De contactgegevens van onze lokale agenten staan op de reisbescheiden vermeldt die u van ons heeft ontvangen.
Tura-Travel heeft ook een telefoonnummer in Lima (Peru) waar u naar toe kan bellen (24 uur per dag/7 dagen per week) in geval van nood. Dit telefoonnummer is ook vanuit Bolivia of Ecuador te bereiken. De betreffende contactpersoon spreekt altijd Spaans en Engels. Dit telefoonnummer is: (0051)-1-981390033

Onopgeloste klachten

Wordt uw klacht ter plaatse niet bevredigend opgelost, dan kunt u de klacht binnen één maand na afloop van de reis, voorzien van een motivatie, schriftelijk indienen. Na ontvangst van uw opmerkingen, versturen we u altijd een ontvangstbevestiging. Een inhoudelijke reactie op uw opmerkingen geven we binnen één maand. U kunt de correspondentie richten aan:

Tura-Travel
t.a.v. Afdeling Cliëntenservice
Eelderdiephof 72
3521 DL Utrecht
Email-adres: info@tura-travel.nl


Overige info

 

Ophalen van het vliegveld

Een gids haalt u altijd op van het vliegveld in Peru, Bolivia of Ecuador wanneer u een reis heeft geboekt bij Tura-Travel. De gids staat in de aankomsthal op u te wachten en heeft een bordje met daarop uw naam en het logo van Tura-Travel bij zich.
Bij losse hotelovernachtingen zijn deze transfers vanaf het vliegveld niet inclusief, maar kunnen uiteraard wel tegen een meerprijs bij ons geregeld worden.